Efter regn...

Saker och ting blir sällan precis som man tänkt sig. Mitt liv är väl ett prakt exampel på det. 
Jag menar, hade man frågat mig för 10,5,2, eller 1 år sedan så hade jag aldrig trott att jag
1. Fortfarande skulle ha bott hemma
2. Skulle hoppa av utbildningen jag bestämde mig för att plugga
3. Fortfarande skulle jobba - mitt mål är ju att plugga till något
4. Fortfarande inte skulle ha besökt USA, Australien eller Thailand.

Men livet blir inte alltid som man tänkt sig. Eller, mitt liv blev inte alls som jag tänkt mig, och för att vara helt ärlig är jag inte jättenöjd med hur allt ser ut just nu. Men jag får helt enkelt bara finna mig i det och kämpa vidare. För som man säger, efter regn kommer solsken. Tillslut måste ju någon (helst alla) av mina önskningar på vad JAG ska uppnå inom de närmsta åren  gå i uppfyllelse. 

Trotts min tillfälliga, vi kan kalla det missnöjdhet så ångrar jag verkligen ingenting av det jag gjort. Jag gjorde en fantastisk resa i Europa i sommras, och Europa är sjukt dyrt att resa i. Jag började plugga och även om jag aldrig kommer ha nytta av kurserna så har jag lärt mig massor av både flytten och plugget. Jag har fått fina kompisar och jag har gjort något helt annorlunda. 
Och det är jag så himla, himla nöjd med :)

Nu blickar vi frammåt och hoppas att vintern springer förbi så det kan bli våååår!


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0